Organizator:

Trendy opakowaniowe w 2021 r.

Podziel się

Żadna z gałęzi gospodarki nie okazała się być odporna na zawirowania, a opakowania nie są tu wyjątkiem. Branża ewoluuje, ponieważ takie są oczekiwania klientów. Twórcy raportu "Trendy Opakowaniowe. Przewodnik 2021" przeanalizowali całe spektrum ekscytujących trendów na 2021 r., które redefiniują rolę opakowań i wspierają marki w budowaniu zaangażowania ich klientów.

Storytelling

Opowiadanie historii, tzw. storytelling to nowy trend, który przenosi komunikację marki na opakowaniach na nowy poziom. Opakowanie jest dla innowacyjnych marek nową, wszechstronną metodą komunikacji z klientem. Budzi emocje i ułatwia klientom identyfikację z marką, jej produktami i stojącymi za nią ludźmi. Poznaj 5 sposobów, w jaki storytelling wspiera marki w wyróżnianiu się na rynku oraz odwoływaniu się do treści, które są najważniejsze dla ich klientów.

Zrównoważony rozwój

Bycie „eko” stało się powszechne. Wartości, którymi kierują się konsumenci, uległy istotnej zmianie. Klienci oczekują, że marki pomogą im funkcjonować w odpowiedzialny i ekologiczny sposób. Dowiedz się, jak firmy realizują koncepcję zrównoważonego rozwoju angażując klientów w proces ponownego wykorzystania i recyklingu opakowań, wprowadzając innowacyjne metody ograniczające zużycie surowców i wykorzystując je do edukowania klientów, jak żyć bardziej ekologicznie.

Inteligentne opakowanie

Rola opakowania zmieniła się – jego funkcja nie ogranicza się już do zabezpieczenia, przetransportowania i oznaczenia towarów. Dzięki postępowi technologicznemu i nowemu podejściu do projektowania narodził się nowy trend opakowań smart. Są one wygodniejsze dla klientów i wnoszą wartość dodaną dzięki cyfrowym interfejsom i możliwości komunikacji. Dowiedz się, jakie innowacje wprowadzają marki w obszarze doświadczeń klientów i jak wygląda ewolucja roli opakowań w branży dóbr konsumenckich.

COVID 

W 2020 r. COVID-19 zmienił świat. Wpłynął również na branżę opakowań. Dowiedz się więcej o niektórych trendach związanych z pandemią, m.in. jej wpływie na zrównoważony rozwój branży opakowań, rosnącym znaczeniu opakowań e-commerce i nowych projektach uwzględniających oczekiwania klientów w obszarze higieny.

Cały raport firmy DS Smith do pobrania znajduje się TUTAJ.

źródło: DS Smith