Organizator: Grupa MTP

TAROPAK 2019 - DZIĘKUJEMY!

Dla wszystkich zaangażowanych w projekt to były cztery intensywne dni. Dziękujemy wystawcom i zwiedzającym! Do zobaczenia...na TARGACH!

Międzynarodowe Targi Pakowania i Etykietowania TAROPAK to najważniejsze spotkanie branży opakowań, etykiet, logistyki i magazynowania. Tegoroczna (już 32 edycja!) odbyła się w bloku Targów wraz z Targami Polagra – Tech, Polagra – Food, Polagra Gastro i Invest Hotel, w dniach 30 września –
3 października 2019 w Poznaniu.

ü  50 000 zwiedzających, profesjonalistów z wielu branż m.in. właścicieli marek, sklepów wysyłkowych, producentów; poszukujących rozwiązań z zakresu opakowań, logistyki, automatyzacji i robotyzacji; odwiedziło Blok targów TAROPAK/POLAGRA

ü  oferta niemal 300  firm z branży opakowań, logistyki, automatyzacji,  z 17 krajów

ü  3 produkty wyróżnione Złotym Medalem Międzynarodowych Targów Poznańskich

ü ponad 51 targowych premier rynkowych

Po pierwsze innowacje!

Przyciągające szerokie rzesze specjalistów wydarzenie, od lat cieszy się niesłabnącą popularnością wśród wystawców i zwiedzających z branży. Możliwość poznania nowości, innowacyjnych rozwiązań
i rynkowych premier, zawsze jest niekwestionowanym atutem Targów. TAROPAK to miejsce prezentacji trendów i rozwiązań przyszłości mających wpływ na kształt branży opakowaniowej
i logistycznej.

Na TAROPAKU obserwujemy tendencję zwiększania wydajności i jakości przy jak najmniejszym udziale pracownika – czyli nacisk na automatyzację – mówi Kamil Woliński z firmy Polpack.
To właśnie na Targach w Poznaniu poruszane są najistotniejsze kwestie, jakimi współcześnie żyje branża opakowań. TAROPAK to też miejsce prezentacji nowości, m.in. Firma Bosky ogłosiła europejską premierę robota uniwersalnego UR16e Universal Robots. Należy on do gamy najwyższej klasy cobotów, akcesoriów cieszących się coraz większą popularnością ze względu na ergonomiczne zastosowanie oraz wysoką jakość, łatwość obsługi i szybki zwrot z inwestycji. Jak podkreślał Marcin Boski, właściciel firmy — Robotyzacja ma ogromne znaczenie, szczególnie w kontekście zmienności rynków i upodobań konsumentów. W tej chwili zmieniają się bardzo często potrzeby rynku, a co za tym idzie zmieniają się potrzeby dotyczące produktów i sposobu ich pakowania.”

Wystawcy zgodnie podkreślają jak istotna jest obecność na TAROPAKu. Daje ona bowiem możliwość nie tylko kontaktu z potencjalnymi klientami, ale również spotkania z całą branżą, poznania nowości czy obserwowania trendów.

 

Inspiracje!

Szeroka oferta wystawców wsparta bogatym programem merytorycznym sprawia, że TAROPAK jest niekwestionowanym liderem w opakowaniowym przemyśle targowym. 
Myśląc o opakowaniach, musimy mieć świadomość, że są one nieodzowną częścią e-commercu. Zabezpieczają one produkt podczas drogi od kupującego do sprzedającego.  – mówiła Anna Kozinska z Allegro,  podczas konferencji o opakowaniach w e-commerce. Odbywające się po raz pierwszy wydarzenie, cieszyło się olbrzymim zainteresowaniem. Na taropakowej scenie  wystąpili przedstawiciele m.in. takich firm jakMondi, DS. Smith, czy Mazop Group.
Podczas 3 dni spotkań prelegenci, dzielili się z uczestnikami targów swoimi doświadczeniami i wiedzą na temat e – handlu. Poruszano zarówno kwestie związane z zarządzaniem zwrotami jako elementem optymalizacji logistyki w e-commerce, jak i kwestie dotyczące nowoczesnych opakowań tekturowych, czy narzędzi zwiększających sprzedaż. Konferencja była podzielona na trzy bloki tematyczne, pierwszy dedykowany był opakowaniom w e-commerce, drugi – logistyce i magazynowaniu, trzeci – zagadnieniom z zakresu marketingu i sprzedaży. Partnerem konferencji było Allegro, partnerem logistycznym Targów było DPD.

Od dekad współtworzymy przemysł opakowaniowy w Polsce

Z radością świętowaliśmy również Jubileusz 25-lecia Polskiej Izby Opakowań  wieloletniego partnera TAROPAKU. Izba była organizatorem m.in.: wystawy „25 lat Polskiej Izby Opakowań”; konferencji „Ważniejsze daty i wydarzenia w historii Izby”; oraz zbiorowej ekspozycji firm zrzeszonych w Izbie, oraz Salonie Promocji; wręczono okolicznościowe dyplomy oraz certyfikaty członkostwa. Podczas Taropaku odbyła się również jubileuszowa gala, podczas której zostały wręczone wyróżnienia dla firm zasłużonych dla przemysłu opakowań.

Przede wszystkim NOWOŚĆ! 

W tym roku wystawcy zaprezentowali łącznie kilkadziesiąt nowości mających zastosowanie w różnych dziedzinach gospodarki, gdzie wykorzystywane są opakowanie oraz rozwiązania związane z etykietowaniem, transportem i drukiem. Produkty oznaczone znaczkiem NOWOŚĆ zgłosiły firmy: Aspekt Sp. z o.o., Coffee Service Sp. z o.o., DHC SYSTEMS Sp. z o.o. Sp. k., FOLIPLAST, FOOD MACHINES SP.ZO.O., Herma – Kompresory Śrubowe, Hugo Beck, ID LIFTING SP. Z O.O. SP.K., IGUS Sp. z o.o, Ilapak Sp. z o . o., ITA Sp. K, Minebea Intec Poland Sp. z o.o, PROEXPACK, TARPAK, VES PLOTER S.C Wojciech Łysakowski, Lech Trzpil, ZEMAT TECHNOLOGY GROUP SP. Z O. O., Holografia Polska, BOSKY.

Inwestycja w prestiż!

Złoty Medal to nagroda przyznawana przez niezależny sąd konkursowy, składający się z grona ekspertów branży. Na Targach TAROPAK, produkty trzech firm otrzymały to ważne wyróżnienie. Firma CAVITEL POLAND Sp. z o.o. za Folię BCF Eco, czyli wysokiej jakości folię ekologiczną, wyprodukowana z materiału biodegradowalnego, niezagrażające środowisku naturalnemu. Spółka PROTIM otrzymała nagrodę za Program iFormer - „Modułowy system produkcji opakowań typu SRP”. iFormer obsługuje ponad 200 bazowych konstrukcyjnych opakowań tekturowych i składa się z konfigurowalnych modułów, które w autorskiej technologii MSC PROTiM mogą być w prosty sposób łączone. Na pozytywną ocenę ekspertów zasłużył również innowacyjny system pakowania zbiorczego firmy RADPAK Fabryka Maszyn Pakujących Sp. z o.o. – Flex Packer zapewnia maksymalną wydajność, powtarzalność, ekonomię produkcji oraz wysoki poziom bezpieczeństwa przy jednoczesnym zachowaniu konkurencyjnej ceny.
Po werdykcie Sądu Konkursowego i przyznaniu Złotych Medali wybranym produktom zaczyna się kolejny etap rywalizacji – plebiscyt Złoty Medal – Wybór Konsumentów, w którym o zwycięzcy decydują zwiedzający i internauci. Głosowanie było możliwe w czasie targów, gdzie swoje głosy można oddawać na specjalnie przygotowanych stoiskach – Strefach Mistrzów oraz jeszcze przez miesiąc po zakończeniu targów, możliwe będzie głosowanie na stronie internetowej.
Acanthus Aureus nagrody za najatrakcyjniej zaaranżowane stoiska W tym roku prestiżową nagrodą Acanthusa zostały nagrodzone stoiska następujących firm: Smurfit kappa polska, Schumacher packaging sp. Z o.o., Bosky sp. Z o.o., United Food Systems sp. zo.o. Sp. K., Wikpol, Protim sp. z .o.o., Radpak Fabryka Maszyn Pakujących sp. z o.o., Igus sp. z o.o.

Dobrze zaprojektowane… Spotkania

Jesienny blok Targów to prawdziwa synergia branż, w jednym miejscu i czasie spotyka się tutaj przemysł opakowaniowy i spożywczy, w tym cała branża gastronomiczna i HoReCa. W tym samym czasie bowiem odbywają się również Targi 4Print, Polagra Tech, Polagra Food, Polagra Gastro i Invest Hotel. Poznańskie targi to niepowtarzalna okazja zetknięcia się przedstawicieli różnych współpracujących ze sobą branż, to też jedyne miejsce, gdzie oferta przedstawiona jest tak komplementarnie i na tak wysokim poziomie.
Do zobaczenia na Targach!