Organizator:

Konferencja Modern Packaging

Podziel się

Polska Izba Opakowań zaprasza do udziału Konferencji Modern Packaging, która odbędzie się 24 września 2025 roku, podczas targów TAROPAK i POLAGRA na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Eksperci poszukają odpowiedzi na pytanie - Czy prawo i technologia zmieniają przyszłość opakowań?

W dniach 24–26 września 2025 r. Międzynarodowe Targi Poznańskie staną się centrum innowacji branży opakowaniowej. W ramach Targów TAROPAK i POLAGRA odbędzie się IV edycja Konferencji Modern Packaging, której hasło przewodnie brzmi „PPWR, ROP, AI i ekoinnowacje – czy prawo i technologia zmieniają przyszłość opakowań?”

Wydarzenie to jest platformą wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji dla wszystkich zainteresowanych przyszłością opakowań – od producentów i projektantów, przez właścicieli marek, po ekspertów ds. legislacji, środowiska i technologii.

 

Główne tematy konferencji to:

PPWR (Packaging and Packaging Waste Regulation) – nowe unijne przepisy wpływające na projektowanie i obrót opakowaniami,

ROP (Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta) – obowiązki firm w zakresie gospodarowania odpadami,

AI (sztuczna inteligencja) – ekoprojektowanie z wykorzystaniem Ai, innowacyjne narzędzia w analizie danych, automatyzacji i optymalizacji procesów,

Ekoinnowacje – nowoczesne rozwiązania projektowe sprzyjające zrównoważonemu rozwojowi.

Rola opakowań w ochronie żywności - innowacyjne opakowania wspierają odpowiedzialną produkcję i dystrybucję żywności w obliczu wyzwań rynku i środowiska.

 

Konferencja stanowi platformę wymiany wiedzy i doświadczeń między liderami sektora opakowań — producentami, projektantami, właścicielami marek, prawnikami, ekspertami ds. środowiska i technologii, a także przedstawicielami instytucji i mediów

 

Program konferencji

10:00 – Otwarcie konferencji – Krzysztof Niczyporuk – Prezes Polskiej Izby Opakowań

Blok I: Nowa era regulacji – wyzwania i zagrożenia

10:10 – PPWR i ROP – nowe wymogi UE – Konrad Nowakowski (PIOIRO)

10:30 – Nowy system kaucyjny a podatek VAT w Polsce – szanse i zagrożenia – Aleksandra Chojnacka, Arkadiusz Łagowski (Chojnacka & Łagowski
Doradcy Podatkowi)

10:50 – ESG – Osiąganie celów zrównoważonego rozwoju – rola jednostki certyfikującej – Agata Godula (TÜV Austria)

11:10 – Nowe materiały opakowaniowe – Biotworzywa i monomateriały dopuszczone do kontaktu z żywnością – Adam Uptas (Green Tree Group)

11:30 – Przerwa kawowa

 

Blok II: Nowoczesne technologie, które zrewolucjonizują opakowania

11:40 – Monomateriałowe, aktywne opakowania przyszłości – aspekt prawny i wyniki badań – Arkadiusz Groszewski (Ecor Product)

12:00 – Bezpieczna transformacja: AI i cyberochrona w branży opakowaniowej – Mateusz Piech, Grzegorz Piecek (CINNOMATECH)

12:20 – Cyfryzacja procesów logistycznych i jej wpływ na opakowania – Adam Koliński (WSL)

12:40 – Rewolucja w kodach – nowe kody 2D GS1 – Zbigniew Rusinek (GS1 Polska)

13:00 – Przerwa lunchowa

 

Blok III: Bezpieczne i zrównoważone opakowania dla żywności

13:30 – Opakowania aktywne i inteligentne – Ryszard Cierpiszewski (UEP)

13:50 – Badania opakowań i materiałów opakowaniowych do żywności, kosmetyków i leków – Ewelina Rejniak-Drabik, Jakub Salwin (Sieć Badawcza Łukasiewicz – Łódzki Instytut Technologiczny - COBRO)

14:10 -  Projektowanie materiałów opakowaniowych dla gospodarki 5.0 i ekoinnowacje w opakowaniach do żywności – Renata Dobrucka – Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

14:30  - Wpływ sensoryki opakowań na ich odbiór przez klientów – Prof. Halina Podsiadło – Politechnika Warszawska


14:50 - Zamknięcie konferencji

 

Dotychczasowi patroni medialni Konferencji Modern Packaging to:

Ważenie. Dozowanie. Pakowanie; Świat Druku; Rynek Papierniczy; Przemysł Spożywczy; Napędy i Sterowanie; Plastech; Plastecho; Świat Poligrafii Professional; Opakowanie; Poligrafika; Packaging Review; Packaging Polska; Chemia i Biznes; Opakowania.com.pl; Food Fakty; Logistyka 360; Nowoczesny Przemysł

 

Konferencja Modern Packaging to wydarzenie o rosnącym prestiżu, które co roku przyciąga liderów branży, ekspertów, instytucje i media.

Zapraszamy firmy do współpracy partnerskiej i sponsoringu konferencji. To doskonała okazja, by zaprezentować swoją markę jako aktywnego uczestnika transformacji rynku opakowań.

 

Bilety oraz informacje o pakietach sponsorskich dostępne są na stronie internetowej Konferencji