Organizator:

Kobieca strona opakowań

Podziel się

Pierwszy dzień Targów TAROPAK zakończył panel dyskusyjny „Kobiety w opakowaniach” organizowany przez Grupę MTP, TAROPAK, Greenopack, POPRAWA oraz Satisfly. Uczestniczki panelu rozmawiały nie tylko o kobietach w branży opakowań, ale również o przyszłości całego sektora.

Monika Poprawa – CEO greenopack, Dominika Dukiewicz – Dyrektorka Produkcji POPRAWA P.S.A, Beata Pyś-Skrońska – Dyrektora Polskiej Izby Opakowań rozmawiały o wyzwaniach z jakimi mierzą się producenci opakowań oraz o przyszłości całej branży. Panel dyskusyjny „Kobiety w opakowaniach” prowadził Marek Kich, CEO firmy Satisfly.

Branża opakowaniowa wciąż jest zdominowana przez mężczyzn, ale jak zauważyły uczestniczki panelu, ta tendencja powoli się zmienia. Kobiety coraz częściej zajmują wysokie stanowiska i mają realny wpływ na branżę. Przykładem firmy, w której pracują tylko kobiety jest greenopack, chociaż jak podkreślała Monika Poprawa, jest to zupełny przypadek, a nie działanie z góry zamierzone. Pokazuje to jednak, że kobiety coraz częściej wierzą w siebie, są wytrwałe i nie boją się pracy na stanowiskach kierowniczych. Zmiany te potwierdziła również Beata Pyś-Skrońska.

 Fot. fotobueno

Najważniejszym czynnikiem, który obecnie kształtuje branżę opakowań jest ekologia, odmieniana niemal przez wszystkie przypadki. Dbałość o środowisko i jego ochrona, zmniejszenie negatywnego wpływu opakowań na środowisko oraz innowacje mające na celu wprowadzenie bardziej ekologicznych rozwiązań to tematy, które dominują w każdej rozmowie o opakowaniach.

Drugim czynnikiem, który wywiera wpływ na branżę jest nurt „zero waste”, a więc produkowanie opakowań z surowców po recyklingu. Powstające opakowania mają być ekologiczne, a także łatwe do dalszego przetworzenia.

Z drugiej jednak strony, tym, co determinuje rynek opakowań jest cena produktu końcowego. Hamulcem dla wprowadzenia bardziej ekologicznych opakowań produkowanych z bardziej przyjaznych środowisku surowców jest ekonomia. To klient, który, w zdecydowanej większości, kieruje się ceną produktu zmusza producentów do wprowadzania na rynek tanich – a tym samym nie zawsze ekologicznych – rozwiązań.

Kolejnym wyzwaniem, z jakim mierzy się branża opakowaniowa jest zmniejszony konsumpcjonizm. Z jednej strony wynika on z ogólnej – trudnej sytuacji materialnej gospodarstw domowych. Z drugiej – i to bardziej niepokoi producentów opakowań – do głosu dochodzi pokolenie Z, dla którego ważniejsze jest być, niż mieć.